Če bi morali za vse svoje kolesarske dogodivščine izbrati samo eno kolo, katero bi izbrali? Gre za vprašanje, ki se poraja med mnogimi kolesarji, pogost odgovor nanj pa je: gravel kolo. V nadaljevanju prispevka bomo gravel kolesa predstavili podrobneje in navedli glavne razloge, zakaj je pri naslednjem nakupu vredno razmisliti tudi o tej vrsti kolesa.
1. Gravel kolesa so najbolj vsestranska
Gravel kolesa veljajo za najbolj vsestranska kolesa, ki jih boste našli v specializiranih trgovinah, z njimi pa lahko uživate v vožnji na različnih terenih in podlagah. Z njimi torej lahko vozite po skoraj vseh tehnično zahtevnih poteh, ki so sicer bolj pisane na kožo gorskim kolesarjem. V primeru da imate dovolj velike pnevmatike, pa boste nad sposobnostmi gravel kolesa naravnost presenečeni.
Kaj pa cestna vožnja na gravel kolesu? Ugotovili smo, da v primeru, če ne dirkate, so še vedno dovolj hitra, hkrati pa tudi prijetna in udobna. Zato so še posebej priljubljena med kolesarskimi popotniki, saj poleg hitrosti in udobnosti omogočajo tudi namestitev različnih nosilcev za prtljago in druge dodatke.
Če bi morali vrsto koles rangirati po njihovi raznovrstnosti, bi bila na drugem mestu gorska kolesa s trdim zadkom in ciklokros kolesa, vendar nam ta ne omogočajo velikega prestavnega razpona ali možnosti pritrditve prtljage. Očitno je, da za zmago na cestni dirki ali pa svetovni pokal v spustu ne bomo uporabili gravel kolesa, toda za vse ostale je takšno vsestransko kolo točno to, kar potrebujemo.
2. Možnost uporabe različnih pnevmatik
Za vožnjo z gravel kolesi lahko brez večjih težav uporabimo pnevmatike različnih velikosti, širine in profila tekalne površine. Seveda boste v tem primeru potrebovali dva različna para pnevmatik, vendar je to še vedno veliko ceneje kot nakup dodatnega kolesa.
In kakšne pnevmatike lahko izberete za svoje gravel kolo?
- Če vozite 27-colsko kolo, ima mnogo gravel koles v tem primeru pnevmatike s širino 2,1 inča (50,5 mm).
- V primeru da presedlate na obročnike premera 622 mm, lahko namestite pnevmatike širine 47 mm.
- Če bi si želeli hitre vožnje po cesti, bi lahko uporabili tudi 30 milimetrske pnevmatike.
Kot vidimo, nam gravel kolo ponuja ogromno možnosti izbire pnevmatik, ki jih je potrebno zgolj prilagoditi našemu načinu vožnje in terenu. Z njim se tako lahko udeležimo tekmovanja z gravel kolesi, se podamo na dolgo kolesarsko potovanje in se celo povzpnemo na zahtevnejše vzpone.
3. Prestavno razmerje je redko omejeno
Ne glede na to, za katero vrsto kolesa gre, izbrano prestavno razmerje najpogosteje temelji na osebnih željah in potrebah posameznika. Menimo pa, da nam gravel kolo trenutno ponuja največ možnosti pri izbiranju prestav.
Če iščete najbolj vsestranski zobnik, ki vam bo omogočal hitro vožnjo po cesti, vam olajšal vzpenjanje na strme in terensko zahtevne vzpone ali pa se boste z njim odpravili na dolge kolesarske ture, je priporočljivo izbrati prestavno razmerje 46/30 na sprednjem zobniku in 11/34 na zadnjem.
Seveda, če se boste z gravel kolesom lotevali nečesa bolj specifičnega, kot je na primer vožnja na čas ali dirka na daljše razdalje, boste zagotovo potrebovali drugačno prestavno razmerje. V nasprotnem primeru pa vam zagotavljamo, da vas bo gravel kolo brez težav popeljalo skozi številne dogodivščine.
4. Spreminjate lahko položaj vožnje
Geometrija okvirja je na gravel kolesu že od nekdaj bolj prizanesljiva od tiste na cestnem kolesu, a še vedno nekoliko agresivnejša v primerjavi z geometrijo okvirja na gorskih kolesih. To pomeni, da predstavlja gravel kolo najboljše ravnovesje med cestnimi in gorskimi kolesi. Poleg tega pa je pomemben podatek, da lahko zgolj z nekaj manjšimi popravki prilagodite gravel kolo za različne načine vožnje.
Če je vožnja po cesti vaše trenutno navdušenje, boste lahko na gravel kolesu z namestitvijo nekoliko daljših nosilcev krmila ustvarili bolj aerodinamični položaj. Ravno nasprotno pa vam bo za kakšno resno kolesarsko turo krajši nosilec za krmilo omogočal, da bo vaš položaj na manj raztegnjen in zato toliko udobnejši.
5. Gravel kolesa so še kako zabavna
Kolesarjenje je na različne načine prežeto s tradicijo, pri čemer se ogromno stvari naredi na določen način, ker je tako vedno bilo. Na eni strani je zato tradicija lahko dobrodošla, vendar pa lahko na drugi strani tudi ovira napredek.
Še nedolgo nazaj so profesionalni kolesarji na največjih kolesarskih dirkah Grand Toura uporabljali 23-milimetrske pnevmatike, ker se je pač zdelo, da so tako hitrejši. Nato pa se je kmalu zatem prepričanje spremenilo v to, da so širše pnevmatike hitrejše in sedaj profesionalni kolesarji serijsko uporabljajo 25-milimetrske pnevmatike. In kdo ve, kaj nas čaka v prihodnje – morda celo 28-milimetrske?
Bistveno je, da je napredek v kolesarski industriji dobra stvar, saj blagovne znamke na ta način preizkušajo nove stvari tudi v tej vedno bolj priljubljeni kolesarski disciplini, zato so tudi gravel kolesa vedno bolj izpopolnjena.
Torej, če bi imeli le eno kolo, ki bi pokrivalo čim več kolesarskih disciplin in vam omogočalo vožnjo po različnih terenih, je gravel kolo s svojimi drznimi oblikami in novejšimi standardi nedvomno odlična izbira.