Zračnica za kolo še najbolj spominja na balonu podobno strukturo. Nahaja se znotraj pnevmatike, napihne ali spusti pa se s pomočjo pumpe. Predvsem pri vožnji po zahtevnejših terenih se takšna struktura lahko prebije, a je k sreči za menjavo dokaj enostavna.
Čeprav je zračnica preprost element kolesa, pa je nepogrešljiva. Pri roki je vedno dobro imeti vsaj eno rezervno zračnico ali vsaj set za krpanje. V specializiranih trgovinah s kolesarsko opremo je na voljo veliko različnih vrst zračnic, zato je še toliko pomembneje, da veste, katero izbrati.
V nadaljevanju nekaj koristnih nasvetov za izbiro najprimernejše zračnice za vaše kolo.
Izbira prave velikosti
Zračnice se med seboj v prvi vrsti razlikujejo glede na velikost. Ta je odvisna zlasti od obsega kolesa in širine pnevmatike. Obstajata dva precej zanesljiva načina, da hitro ugotovite, katera velikost zračnice je primerna za vaše kolo.
Eden od načinov je, da preverite bočnice pnevmatike. Preverite torej oznake na njej. Prva številka v zaporedju se nanaša na obseg kolesa, druga pa na širino. Poleg tega lahko preverite tudi specifike svojega kolesa. Slednje lahko najdete kar na proizvajalčevem spletnem mestu.
Izbira vrste ventila
Ventil je del zračnice in se uporablja za napihovanje ter praznjenje zračnice. Na voljo sta dve glavni vrsti ventilov. Kateri ventil vsebuje vaša zračnica, ugotovite tako, da preverite obstoječo cev. Ena od vrst so tako imenovani presta ventili. Zanje je značilno, da so nekoliko daljši ter ožji. Za drugi tip ventila, ki se imenuje schrader, pa je značilno, da je krajši in debelejši.
Zračnice iz lateksa
Med drugim vam lahko v specializirani trgovini z opremo za kolesa ponudijo zračnico iz lateksa. Zanjo je značilno, da uporabnikom koles lahko ponudi številne prednosti. Na sploh pa so takšne zračnice odlična alternativa standardnim zračnicam, ki so izdelane iz butilne gume.
Ena od največjih prednosti zračnice iz lateksa je, da prihrani kar precej teže. Prav tako je v primerjavi s klasično zračnico bistveno bolj prožna, omogoča bolj gladek občutek pri samo vožnji ter se učinkoviteje odziva na spremembe površine na cesti ali drugje na terenu.
Po drugi strani pa ima tudi zračnica iz lateksa nekaj pomanjkljivosti. Težje jo je denimo nameščati, ker se lahko ujame med robom pnevmatike ter platišča. V primerjavi s klasično prepušča več zraka, zato jo je treba tudi pogosteje napihovati.
Orodja za menjavo zračnice
Ob vsem omenjenem pa je seveda dobro vedeti tudi to, kaj konkretno potrebujete za uspešno menjavo kolesarske zračnice in plašča. Potrebujete snemalce plaščev, plašč, zračnico ter tlačilko. Če ste v menjavi zračnice dovolj izurjeni, za takšno delo ne boste potrebovali več kot pet minut. V nasprotnem primeru delo namesto vas lahko opravijo strokovnjaki, ki jih najdete tudi v specializiranih prodajalnah s kolesi.
Če pa se boste menjave zračnice na kolesu lotili v lastni režiji, boste morali najprej iz nje izpustiti ves zrak, potisniti plašč po celem obroču v sredino obročnega kanala, za plašč zatakniti snemalec plaščev ter z njim potegniti po eni strani obroča, da boste lahko bolje videli zračnico. Nato staro zračnico vzamete ven.
Če nameravate menjati samo zračnico, brez plašča oziroma gume, je ključno, da plašč pustite zataknjen z eno stranjo za kanal obroča. Nato novo zračnico napihnete, in sicer toliko, da dobi obliko, ter jo z ventilom vtaknete v obroč na mesto, kjer je luknja za ventil. Nato v kanal obroča vpnete še preostali del zračnice.
Ko vam uspe celotno zračnico dobiti v kanal, je ključno, da pričnete z zatikanjem drugega dela gume pri ventilu. Z obema rokama poskusite istočasno zatakniti gumo v kanal. Ko plašč dobro stoji v kanalu na obeh straneh, je pametno, da ventil potisnete nekoliko ven. Plašč se bo tako lepo usedel pod ventil.
Pri tem si lahko učinkovito pomagate kar s snemalcem plaščev, saj boste lažje prišli skozi najtežji del. Uspelo vam bo celotni plašč spraviti iz obeh strani v kanal. Zračnico nato počasi napihnite ter preverite, ali se je guma dovolj dobro ulegla v kanal – tako da lahko zavrtite obroč.