Ste navdušen kolesar, ki se mu je kdaj na kolesu že zgodil »gumi defekt«? Klasična nezgoda oziroma okvara, ki prepreči nadaljevanje vožnje. V primeru, da s seboj niste imeli rezervne zračnice, je to lahko pomenilo kar precejšen logističen zalogaj.
Povsem drugače bi bilo v primeru, če bi se naokoli vozili s kolesom, na katerem bi imeli nameščene plašče brez zračnic. In ne, ne gre za polno gumo, ki bi bila tako težka, da bi težko vrteli pedala. Tako imenovani sistem tubeless je izpopolnjen do te mere, da se boste povsem brez skrbi podali kamorkoli.
Kaj je sistem tubeless?
Kolesarji, ki na svojem kolesu uporabljajo tubularje, znajo povedati, da je zaradi njih kolo lažje, menjava plašča pa enostavnejša. Slaba stran pa je v tem, da je zračnica v tem primeru zašita v notranjost plašča, kar pomeni, da njena zamenjava ni mogoča.
Morda sodite med tiste kolesarje, ki znajo takšen tubular zakrpati, a večina tega vendarle ne zna. Na srečo je prišel na trg tubeless, ki v kolesarski svet prinaša kolesarske plašče brez zračnic. To pomeni, da menjava ali krpanje predrtih zračnic na terenu odpade.
Kako deluje tubeless?
Najbolj znan sistem (klinčer) uporablja plašč, pod katerega se namesti zračnico in se jo napolni z zrakom. Tubeless je sistem, kjer se uporablja enak plašč, s to razliko, da je na robovih dodatno ojačan. Na ta način so proizvajalci poskrbeli, da se bolje prilega kolesarskemu obroču.
Sistem tubeless pa ni edini, ki omogoča namestitev plaščev brez zračnic. Poznamo še tubeless ready, ki deluje podobno, s to razliko, da je treba uporabiti poseben trak za tesnjenje vseh lukenj na obroču, kjer bi lahko zrak ušel na prosto.
Uporaba tesnilne tekočine
Da bi sistem tubeless deloval kot je predvideno, je treba uporabiti ustrezno tesnilno tekočino, ki se ulije v notranjost kolesarskega plašča. Takšna tekočina je navadno zasnovana na mikrodelcih in lateksu, ki učinkovito zapolnijo morebitne odprtine in predrtja.
In ne le drobne luknjice, kakršne poznamo iz nezgod s povoženimi žeblji. Tesnilna tekočina učinkovito zapolni luknje celo do 6 mm, kar pomeni, da bodo vaši plašči postali skorajda neprebojni. Če bi vendarle prišlo do poškodbe, kjer bi bila luknja prevelika, pa lahko še vedno uporabite rezervno zračnico.
Dodatna oprema
Vsak kolesar se še kako dobro zaveda, da se podaja na cesto in druge terene, kjer je potrebna previdnost. Kljub temu pa je kolesarjenje do neke mere nepredvidljivo in prav zaradi tega tako vznemirljivo. Ker nesreča ne počiva, je dobro biti pripravljen.
Navkljub tubeless sistemu imejte vedno pri roki vse potrebno, da se kar najhitreje izvijete iz težav. Poleg posebnega plašča brez zračnice so tu še ventili, ki morajo tesniti prostor, kjer so nameščeni. Pri sebi imejte kljub vsemu še rezervno zračnico za vsak slučaj.
Prav vam bo prišlo tudi kombinirano orodje za odvijanje matic in jedra ventila, s katerim si pomagate sneti tubeless plašč. Ena izmed nezgod, ki je neprijetna pri imetnikih sistema tubeless, je zlomljen ventil. Ker je ta zelo poseben, to pomeni, da ste obstali na mestu. Pri sebi imejte zato vedno rezervnega, omislite si lahko tudi poseben set za popravilo predrtega tubeless plašča.