Vsak zagnan kolesar si želi kupiti kakovostno novo kolo, ki mu bo omogočalo večji užitek med vožnjo in boljše rezultate. Ko pride čas za nakup novega kolesa, pa se marsikdo spopade s težavo, ali je bolje kupiti cestno ali gorsko kolo. V trgovinah s kolesi je seveda na izbiro ogromno različnih vrst koles, vendar pa ti dve vrsti na trgu odločno prevladujeta.
Pri nakupu je potrebno upoštevati veliko različnih karakteristik in lastnosti kolesa, pogosto pa je prav hitrost najpomembnejša. Če bi se radi s kolesom vozili hitro, bo izbira cestnega kolesa zagotovo pravšnja izbira. Cestno kolo je zasnovano tako, da gre hitreje kot gorsko, saj je prilagojeno za hitro vožnjo in učinkovitost. Gorska kolesa pa so boljša za obvladovanje ovir in različnih vrst terena.
Če vas zanima, zakaj so cestna kolesa hitrejša kot gorska, si v nadaljevanju preberite glavne štiri razloge.
1. Kolesar je v bolj aerodinamičnem položaju
Položaj uporabnika cestnega kolesa bo med vožnjo bolj aerodinamičen, zato bo kolesar hitrejši kot enakovredno dober kolesar na gorskem kolesu. Gorsko kolo je namreč izdelano tako, da je usmerjeno k pregamovanju različnih ovir ter strmih vzponov. To pomeni, da se mora kolesar veliko gibati, da lahko svojo telesno težo prenese z ene strani na drugo.
Drža telesa na cestnih kolesih pa je poglavitno usmerjena v hitrost in učinkovitost vožnje. To pomeni, da bo kolesar med vožnjo neprestano v aerodinamičnem položaju, saj ima tako manj zračnega upora, kar kolesu omogoča hitrejšo vožnjo. Zakon fizike namreč pravi, da je kolesar pri večjem uporu počasnejši, pri manjšem pa hitrejši.
Tu pa je potrebno vedeti, da lahko kolesar prilagodi svoj sedež in krmilo tako, da popolnoma spremeni položaj telesa. To pomeni, da je vse odvisno od kolesarja, kakšno vožnjo si bo želel izvajati.
2. Moč kolesarja se bolje prenaša na zadnje kolo
Če vzamemo za primer dva kolesarja, ki imata popolnoma enako moč in s to močjo poganjata vsak svoje kolo (prvi uporablja cestno kolo, drugi pa gorsko), bomo ugotovili, da bo oseba na cestnem kolesu vozila veliko hitreje, saj bo do zadnjega kolesa, ki poganja kolo, prišlo več moči.
Ogrodja gorskih koles so razmeroma mehka, saj med vožnjo absorbirajo silo, na katero bo voznik naletel med kolesarjenjem. Nasprotno pa so okvirji cestnih koles zasnovani tako, da so zelo togi, saj tako ustvarijo manj izgub in zagotovijo boljšo aerodinamiko, večjo moč in učinkovitost vožnje.
Med kolesarjenjem na gorskem kolesu se del moči izgubi pri premikanju vzmetenja in v mehkobi okvirja. Če bi isti kolesar vozil cestno kolo, bi zaradi tršega okvirja izgubljal manj moči.
3. Cestna kolesa so lažja od gorskih
Cestna kolesa so seveda lažja kot gorska. Gorska kolesa imajo več funkcij, ker so narejena tako, da prenesejo več sile. Več funkcij običajno pomeni težji okvir kolesa. Tudi pnevmatike na gorskem kolesu so težje od pnevmatik na cestnem kolesu, ker uporabljajo debelejšo gumo.
Če bi želeli proizvajalci gorskih koles ustvariti zelo lahko gorsko kolo, bi morali uporabiti zelo drage dele. To bi pomenilo, da bi kolo na koncu stalo ogromno denarja. Tudi če bi bilo veliko kupcev pripravljenih kupiti tako drago kolo, je proizvodnja takšnega kolesa nesmiselna, saj pri gorskem kolesu teža ni tako pomembna.
Cestna kolesa pa so izdelana tako, da so lažja od gorskih, saj pri hitrosti teža igra pomembno vlogo. Zato so tudi nekateri najhitrejši avtomobili zelo lahki.
4. Cestna kolesa imajo večje prestavno razmerje
Cestna kolesa imajo na splošno večje prestavno razmerje, zato so hitrejša. Z razvojem kolesarske tehnologije se je razvijalo in optimiziralo tudi število zobnikov na kolesih. Če pozorno preučujete kolesa, lahko ugotovite, da obstaja ogromno različnih koles z različnimi prestavnimi razmerji. Tudi če ne najdete kolesa, ki ima primerno prestavno razmerje za vaše potrebe, si ga lahko prilagodite tako, da bo za vas primerno.
Poleg tega morate vedeti, da imajo cestna kolesa menjalnik, ki je prilagojen za hitrost. Proizvajalci cestnih koles namreč vedo, da si kolesarji želijo veliko večjo hitrost, boljše pospeševanje in zmožnost enostavnega premagovanja vzponov, zato si kolesa izdelajo po meri.
Kolesarji gorskih koles pa po drugi strani nimajo potrebe bo najvišji hitrosti med vožnjo po gorskih poteh, zato so kolesa oblikovana tako, da zobniki pripomorejo pri pospeševanju in pri vožnji v hrib, ne pa tudi pri doseganju visokih hitrosti.